Ćurčić, Slađana (2021) Doprinos nastavnih sadržaja osnovnog i srednjeg obrazovanja izgradnji bezbednosne kulture mladih. Bezbednost, Beograd, 63 (3). pp. 163-186. ISSN 0409-2953
Text
0409-29532103163Q.pdf - Published Version Download (366kB) |
Abstract
Rad je posvećen razmatranju nastavnih sadržaja u uporednim sistemima osnovnog i srednjeg obrazovanja, koji su značajni za razvoj bezbednosne kulture mladih, a temelje se na proširenoj bezbednosnoj agendi i novim obrazovnim potrebama u tom kontekstu. U metodološkom smislu, rad se bazira na pregledu postojeće literature i analizi pojedinih strateških dokumenata u oblasti obrazovanja i bezbednosti. Poseban fokus je stavljen na praksu u Republici Srbiji i dosadašnje aktivnosti na ovom polju. Početni cilj je bio da se, uvidom u pojedina strana iskustva i iskustva Republike Srbije, utvrdi zastupljenost sadržaja iz oblasti bezbednosti u osnovnom i srednjem obrazovanju i da se na toj osnovi pokuša sagledati razvoj bezbednosne kulture u obrazovnom kontekstu. Utvrđeno je da, među analiziranim državama, Poljska, Slovenija i Rusija imaju u svojim obrazovnim programima poseban nastavni predmet posvećen temama iz oblasti bezbednosti, pri čemu je primetno da i u drugim državama postoji takvo nastojanje, ali su za sada sadržaji iz oblasti bezbednosti uglavnom implementirani u postojeće nastavne predmete. Kada je reč o Republici Srbiji, zaključuje se da potencijalno uvođenje posebnog predmeta posvećenog temama iz oblasti bezbednosti u srednje škole i obogaćivanje postojećih nastavnih predmeta sadržajima iz oblasti bezbednosti u osnovnim školama, može rezultirati unapređenjem opšte bezbednosti mladih.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Depositing User: | Mr Petar Milutinović |
Date Deposited: | 14 Nov 2024 14:25 |
Last Modified: | 14 Nov 2024 14:25 |
URI: | http://repo.ies.rs/id/eprint/210 |
Actions (login required)
View Item |